PROČ DIETY NEFUNGUJÍ?




Diet a podobných experimentů je na světě celá řada.Člověk je odjakživa tvor netrpělivý, vidina rychlého hubnutí vyhrává nad zdravým rozumem.Pak se nestačíme ani rozkoukat a katastrofa je na světě.Rádi vás seznámíme s tím, proč tyto sliby nefungují a jaký mají dopad na vaše tělo.

Diety nejsou dlouhodobě udržitelné

K dietě přistupujeme tehdy, pokud potřebujeme zhubnout nějaké to kilo, nejčastěji před létem.Proto si naordinujeme dietu, kterou v lepším případě vážně dodržujeme a nějaké to kilo navíc i shodíme. Máme velkou radost, jsme na sebe pyšní, dietu chválíme, kde to jen jde. Součastně se ale vracíme ke starým stravovacím, což vede ke zpětnému nárůstu hmotnosti. Jednou vzniklé tukové buňky již nezmizí, jen se vyprázdní a čekají na příležitost.Bohužel v konečném důsledku má člověk ještě více tělesného tuku, než před dietou.
A to už nemluvím o ztrátě svalové hmoty, která odešla na úkor kalorického deficitu. Řešení celé situace plyne z uvědomění, že právě vaše staré stravovací návyky vás dovedly tam, kde nyní jste.Pokud chcete trvale snížit svou hmotnost a celkově zlepšit své zdraví, je nutné dát těmto návykům postupně sbohem.Zároveň přijmout návyky nové, nejlépe takové, které budete schopni dlouhodobě dodržovat. Pro začátek začněte drobnými změnami, postupně přidávejte další. Pro změnu návyků se odborníci doporučují udělat vždy jednu změnu a praktikovat ji třicet dnů. Tento přístup vám zajistí mnohem větší šanci na úspěch, než si ukousnout příliš velké sousto.

Budujete si negativní vztah k jídlu

Diety mají zvláštní kouzlo vyvolat v nás pocit nedostatku. Během diety většinou najedete na radikální omezení, zakážete si spoustu potravin, čím déle však dietu dodržujete, tím jsou vaše chutě na zakázanou potravinu větší a vtíravější. Ani člověk s hodně pevnou vůlí omezování nevydrží donekonečna, většinou rezignuje.Jídlo není nepřítel.Jídlo je jen jídlo.Dosažení vašich cílů vám zajistí právě jídlo.Pokud budete hladovět, budete ztrácet i svalovou hmotu, hlavně tělo nevydrží nekonečně dlouho hladovět.Proto do jídelníčku zařaďte vyšší množství bílkovin, hlavně rostlinného původu, zdravé tuky a zeleninu. Tyto potraviny mají vysoký sytící efekt, umožňují hubnout bez neustálého pocitu hladovění.

 

Nejzdravější diety jsou založeny na pravidelném a pestrém jídle, které je složeno s přirozených potravin. Chemicky upravované potraviny, kterých je na trhu všude plno, nejsou pro naše tělo zdravé. Proto uděláte nejlépe, když si koupíte přírodní suroviny a sami si připravíte jídlo.

Ukážeme vám, že takový pokrm lze připravit jednoduše a dokonce i levně.
Přijďte k nám na ochutnávku, radu, pro recept nebo na zážitkové odpoledne s ukázkami zdravého vaření.










2015 © PiDi Soft |  Odkazy